EUROPEJSKI TYDZIEN ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI
W ramach obchodów Tygodnia Świadomości Dysleksji przygotowano dla uczniów klas młodszych wiele ciekawych zajęć, dzięki którym poznali postacie słynnych dyslektyków.
W klasie 1 a uczniowie oglądali prezentację o życiu i twórczości Leonarda da Vinci. Dowiedzieli się również o jego najważniejszych wynalazkach. Obserwowali ruch modelu spadochronu oraz malowali obraz Mona Lisy zgodnie z podanym kodem.
Uczniowie klasy 1 b po obejrzeniu krótkiego filmu o życiu i twórczości Vincentego van Gogha podjęli próbę namalowania swojej wersji słynnych słoneczników z pomocą malubajki. Wykorzystali, jako narzędzia, własne palce. Wykonanie pracy sprawiło im wiele radości.
W klasie 2a odbyły się zajęcia o sławnym dyslektyku - Albercie Einsteinie. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną przedstawiającą postać wybitnego naukowca. Wysłuchały także bajki historycznej, z której dowiedziały się więcej na temat życia i osiągnięć Einsteina. Na koniec wykonały w grupach mapę myśli, a więc narysowały obrazki i wypisały wszystkie pojęcia kojarzące im się z Albertem Einsteinem.
W klasie 2 b uczniowie poznali sylwetkę Walta Disneya. Obejrzeli fragmenty bajek, uczestniczyli w warsztatach arteterapii oraz rysowali schematyczne postaci bohaterów. Podsumowaniem zajęć był turniej "Jaka to melodia? ". Uczniowie fantastycznie się bawili i rozpoznali wszystkie motywy muzyczne z bajek i baśni twórcy.
Uczniowie klasy 3a poznali sylwetki kilku sławnych dyslektyków. Układali ich portrety oraz korzystając z technik multimedialnych redagowali krótkie notatki o każdym z nich. Słuchali i ilustrowali ruchem utwory Mozarta, Ludwika van Beethovena. Na podsumowanie wzięli udział w kreatywnej zabawie " Jak Pablo Picasso ", w trakcie której dzieci tworzyły portrety na wzór obrazów w/w artysty.
Dzieci w świetlicy szkolnej mogły uczestniczyć w zajęciach usprawniających koordynację wzrokowo - ruchową.
Na zajęciach artystycznych w klasach pierwszych uczniowie poznali twórcę amerykańskiego Pop-artu, Andy Warhola. To on podniósł banał i codzienność do rangi dzieła sztuki. Zainspirowani dziełami tego artysty uczniowie stworzyli własne prace w stylu Pop-art. Za pomocą szablonu, którym była własna dłoń powstały prace, każda w czterech wersjach kolorystycznych. Kolejnym etapem będzie odbicie własnej dłoni na już wyciętych z papieru dłoniach – niczym Andy Warhol. Zapraszamy do obejrzenia efektu końcowego za tydzień!